jag ska lätta mitt hjärta

okej. Jag har några saker jag vill säga...
1. Jag har från och med nu slutat med "I dag har jag gjort detta" sktivandet här på bloggen. nu ska jag skriva för att lätta mitt hjärta. så att det blir som en dagbok. Utan lås, till alla. Om någon inte skulle gilla detta så skit i att läsa, om någon skulle gilla det varså god och läs.
jag vill inte ha några sura/utskällningar om någon inte gillar detta, skulle det vara ett problem så låt bli att läs. okej?
2. Jag måste bara få informera alla om att jag har den bästa killen i hela världen som pojkvänn<3 jag älskar honnom av hela mitt hjärta och han tröstar mej i alla situationer och han har verkligen förtjänat sig en stjärna i himmelen!<3 han är verkligen drömmarnas drömprins och jag önskar valltid kunde vara tillsammans<3 Saknar dej min skatt!
3. jag har tröttnat på den stämpel jag har. det finns några som förgyller mina dagar. men det finns många som inte gör det. Jag har under nästan hela min skoltid varit den som man hatar och trycker ner och nu har jag tröttnat. jag vill inte vara den något mer. Detta kände jag även när jag började gymnasiet. Så jag försökte anstränga mej. Jag kom fram till folk och sa hej. jag gjorde verkligen allt för att inte vara den jag alltid varit. men jag misslyckades. Jga fick min vanliga fula jävla stämpel! jag fattar inte vad jag gör för fel. Jag har frågat folk vad det är men jag har inte fått så många kongkreta saker. Så om någon läser detta. snälla, snälla snälla snälla. Berätta vad det är för fel på mej! jag gör verkligen allt för att tvätta bort denna stämpel jag fått. Jag vill inte vara hatad mer!

Kommentarer
Postat av: Håkan

Hej vännen.



Jag kan berätta om en kille som gick genom sin skolgång på liknande sätt, var lite utanför och hade jobbigt med mobbande idioter som försökte knäcka honom hela tiden. Visst hade han kompisar, men bara vid sidan av och bara ett fåtel, tre för att vara exakt. Jag vet att det inte egentligen hjälper att veta att andra har det som du, det blir liksom inte lättare och du har ditt som bara du har så det går inte att jämföra heller.



Jag tänkte igår på dig när jag satt uppe och du nere med läxan, det är underbart trevligt att bara umgås med dig, du är en lätt person att tycka om och du är stark i dig själv, jag tycker det är lätt inte för att jag är din Pappa utan för det att jag umgås med alla sorters människor idag, lätta och mindre lätta, och du har det som kommer föra dig långt. Jag vet att det är därför som du råkar i klistret ibland, du är stark och det gör att folk kan känna sig hotade och att det kan kännas som svårt för mindre starka att våga bli kompis, tankarna går nog ungefär att dom inte duger faktiskt, det låter väl konstigt men som vuxen har jag fått lite facit och oftast var det så för den där killen jag snackade om, det som mobbade gjorde det för att hålla honom "nere", såg honom som ett hot som inte var rädd för dem och gjorde som han ville utan att dom kunde påverka honom, det störde dem och då skulle han minsan få så han inte stack upp. De andra vågade inte va kompis för de ville inte åka på däng av mobbarna.



Idag är han starkare än de flesta, flera verkar faktiskt se upp till honom av någon orsak, kanske för att han fortfarande gör som han vill, går sin egen väg och hela tiden försöker hjälpa och "vara snäll" men har en ineboende styrka som fortfarande skrämmer en del (JanE till exempel).



Vet inte om jag hjälpt dig eller bara gjort det svårare?



Jag var killen, men det vet du ju redan, du är tjejjen som kommer klara dig och när du ser tillbaka kommer du upptäcka att vägen var ganska snårig och trån men du gick den för att du var stark och självständig och det var din väg, ingen bestämde över dig och tvingade dig vara annan än dig själv.



Därför kan jag inte råda dig att vara på något annat sätt än du är, du kommer segrande ur den här kampen.



Vad gör man för att tvätta bort en stämpel? Det är ju någon annan som satt den, det är inte din stämpel. Skit i den och skapa en egen stämpel som du kan visa upp, du gör det redan, du är underbar, smart och ruskigt snygg. Leta efter dina vänner, det räcker med några få, resten kan vara bekanta. Umgås med dem som får dig må bra och var dig själv. Floskeltoppen men det är faktiskt så det är.



Jag pratar gärna med dig om detta hur mycket som helst, men jag vill inte tränga mig på för mycket, vet att det är din kamp men du ska veta att jag alltid finns här, du är inte ensam, vad det än gäller.



Älskar dig.



//Pappa

2011-05-27 @ 11:59:57
URL: http://hjobo.tjohej.se
Postat av: emelie

DU har inte gjort något fel. Det är inte ditt fel att du fått den ''stämpeln''.det måste ju bara vara puckade i din klass om dom är så omogna. Bry dej inte om såna. Du är bra som du är.Mycket bättre än dom andra.



Prata med en lärare? Säg vad du tycker till dom i din klass. En sak ska du veta,var inte ledsen! Du är inte ensam om att ha det jobbigt. Du är fantastisk som du är .Var nöjd med dej själv.Och skit i alla idiotiska personer.Dom är bara avundsjuk på dej,du verkar vara en jätte fin och snäll person.



Ingen är perfekt. Och speciellt inte dom i din klass som är så fåniga.Usch vad less jag blir. Vill bara spy på sånt folk. Synd att det finns så få som dig. Dom borde få känna hur det är att bli utfryst. Ta hand om dej,och du är betydelsefull för många :) bry dig som sagt inte om dom där. Orka slösa bort tid & tankar på idioter :)



hoppas det fick dej att må bättre. Kram!

2011-06-05 @ 00:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0